torsdag 20 december 2012

TRE STORA PROGRAM
idag. Det första var att jag satt ut balkongljusen i en ny tötsä.

Den här arma saken hade vi skaffat för att vår katt inte skulle gå över till grannen. Det är nog härrans många år sen. Redan i fjol skulle vi skaffa en ny, men det blev inte.

I år samtidigt när T köpte granen såg han den här fina saken. Grannen har en otrevlig lampa på sin balkong som jag här lyckades placera bakom glasets karm men nu på kvällen kan man inte fota. Lampan stör   : (


ANDRA STORA 
att vi idag köpte alla icke färska varor för julen. T är upptagen i morgon så det var ju fiffigt att göra det idag.


OCH TREDJE STORA
att Aron var här på kvällen. Föräldrarna skulle göra värrigare uppköp för Arons kalas. Vi hade roligt. Lekte med momis smycken och så byggde jag en hurja fin BRIO-tågbana. Jag har märkt tidigare att Aron är visuellt sjuttons fiffig.

 På lördagen när han övernattat hos oss och såg det här bladet sa han papegoja   : )

Och när vi lekete med smyckena fanns nederst i skålen den här piki lilla med tång knipsad guld sak. Den är 7 mm. Aron tog i den med tummen och pekfingret, satt den till örat och sa "hallå"   : )

Kl 20 avhämta dom honom. Jag åt ärtsoppa och såg på halvnians nyheter. Nu Ulkolinja som handlar om Spanjen.


DAGENS LUCKA
Den lilla röda kaninen på kakpappret var ju söt, men vad är det här?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar