onsdag 19 december 2012

DAGEN
blev lite jobbig. Jag var trött och arg. Allt for fel. Först på min agenda fanns en smyckekonst- utställning på Galleri Johan S. Det var i "lilla utrymmet".  Tåntiga smycken!

Kadri Mälks var det enda som såg ut som ett smycke. Svart rhodium och svarta diamanter.

Det här var ju lite humor med förgyllda skruttiga saker, men jag tror inte det var ett smycke.

Texten löd: guld, silver, glaspärlor och bomullstråd. Jag såg varken guld eller silver.

Pärlor av lera med glasering och vad det nu var. Liksom ett halsband.

Sen då lottobollar, sugrör o.s.v. Jag lär mig aldrig tycka om smyckekonst.


AKADEMEN
följande. Jag ville ha en ny Mumin-almanack. Sedan Inkas julklapp och Caros julklapp och glögg i Stockmanns café på tredjevåningen. Åttonde våningen var propp full. Kolla kameran igen en gång men kunde inte fatta något beslut. Frittata-ingredienser från delikatessen och sen hem.


Den nya fina almanacken   : )


KUNDEN
som gjort så måga beställningar tog kontakt och berätta att hon inte hinner träffa mig mera för julen. Därför kunde jag med gott samvete skjuta upp arbetet med hänget (som jag tror blir fint).


DAGENS LUCKA

Skall barnet äta en flugsvamp?


2 kommentarer:

  1. Jag tror att barnet är på väg till mej. Med en elak glimt i ögat säger barnet; "Sidu va' ja' hämtar åt dej!"

    tror mycofoben... ;)

    SvaraRadera
  2. Dagens lucka är ännu värre :(

    SvaraRadera