torsdag 6 december 2012

CARO RINGDE
Dom ska ha fest på lördagen och hon ville låna kärl av oss. Nu skulle dom första gången fara och skrinna med Aron. Dom kom hit till skrinnskobanan framför oss. Vi beslöt att vi träffas där och sen kommer dom efter kärlen.



Aron var inte ännu helt begeistrad. Jobbigt att stå på skrinskobetten. Men det var första gången. 
 
Dom vänta sen i bilen utanför oss och vi förde kärl dit - både hemifrån och från verkstaden. T blev och skovla snö, jag ringde min gumor.


VAD SKULLE VI GÖRA SEN?
T var fiffig. Mat kl 17.30 och skumppa under mottagningen på slottet. Jag hann med en halvtimmes tupplur. Tände sen ljus i fönstren och satte  igång med maten. Det blev då alltså Vorschmack. En delikatess som vi hade köpt i konservburk hos Musta. Jag värmde den i vattenbad.

 Här med potismos, röbeta, smetana, saltgurka, öl och snaps.Det blir antagligen självständighetsdagstrad.

Skumppa nångång efter kl 20.

Vad skall jag säga om slottsbalen? Ingenting. Småtråkig trots att min FK-vän Anna var där med sin duktiga man HeSa-journalisten Kari Huhta. Dom har visst varit där en gång tidigare. 
En snygg klänning: USA ambassadörens frus ganska skojiga klänning med renhorn.

Det var då alltså min dag idag. Ni har säkert gjort exakt samma sak   : )


DAGENS LUCKA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar