måndag 24 december 2012

ARONS FÖDELSEDAG
är den 23.12. Jag har tagit en exakt likadan bild från köksfönstret varje morgon kl 09.

I år är fotot snyggt med massor snö. Senaste födis hade det inte snöat alls.

Jag hade ganska digert program. Bla. tvätta golv (som sist och slutligen gick hurja snabbt).  Till julaftonens smörgåsbord ha jag brukat ha en ny sak som sedan byts ut. I år blev det malenkött biffar med citronsaft, svartpeppar och persilja.

 Såhär till julen gjorde jag dem som pepparkakshjärtan.

Nå, som grillade blev dom ju lite konstiga, men är himla goda.

Sen blev det en jätte kastrull korvsoppa för jag skulle få matgäster. Innan gästerna kom hann jag till Alepa. Gästerna var alltså mina barn, Aron och T   : )

 Färdigklädd gran.


RUSSINSOPPA
som liten efterrätt har jag tidigare köpt färdig. Här under hösten skulle jag nu ha russin bara för att äta, men dom var konstiga. Dom hette Sultanrussin. Redan då beslöt jag att det skulle bli soppa till julbordet.
Den blev god.
 
Sedan minikalkonrullorna i ugnen enligt fjolårets (och alla års) recept. Jag hade inte så mycket att packa mera. Men nånsorts rim skulle jag ju hitta på. Efter 00.00 tyckte jag ren att jag var färdig. Ändå skulle jag ju ha en trad grogg   : )
 
 
GÅRDAGENS LUCKA



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar