onsdag 5 december 2012


ÄNNU SAARA HOPEA

Jag har en bok om henne som ser ut såhär.

 Här är då alltså halsbandet hon gjorde i dokumentären i går.

Fotot upptill har antaligen tagits samtidigt.

 
Jag trodde ändå att det skulle ha varit frågan om den här typens smycken och att hon skulle ha gjort smycket själv.

Hon var också glas designer. 

På lande har vi en dylik askkopp. Visserligen brun.

Saara Hopea var en bra designer. I synnerhet när jag köpte boken var jag ganska  begeistrad. Ändå har jag alltid tyckt att hon är lite "pletu".


MONSIEUR
var hos tandläkarn. Efter det for vi till Musta. Vi hade inga matrester - ändå ville jag ha frittata. Det blev med Makulihas julskinka   : )


TILL VERKSTADEN
hann jag ännu. Klockan var bara fyra när vi kom hem. Och jag var duktig. Först fila jag stenarna och insidan av sargen.

Turkoserna föll fint in i fattningen.

Dessutom lödde jag fast varsin länk i saken som skall fästas i örsnibben.


FRITTATAN
blev god. Man fick vin. Sen såg jag på en ny (tror jag) dansk serie med Mads Mickkelsen,  Flamman och Citronen. Och nu skall jag då ännu vänta på att Boardwalk skall börja. Gäsp.


DAGENS LUCKA
 Får man skratta?



2 kommentarer:

  1. Nå nej! Int' får man skratta åt en seriös stolt spatserande gås! Sluta genast!
    Gilbert

    SvaraRadera