lördag 22 december 2012

HURJA FIN MORGON

 och dagen blev lika fin.

ARONS FÖDIS
inleddes med brekkare för släkt och vänner kl. 10.  Alla var på plats när T och jag kom. Vi trodde det var openhouse så vi var där 10.15. Hur som helst välsmakande frukost och gott kaffe.

 Bröd, skinka, ost, gurka, ägg, croisanter o.s.v.

Och ljuvlig smoothie. Dom där konstiga beige sakerna på var sida är mina armar som speglar sig.

Eftersom vi kom sist var det också vårt paket som kom först.

 Ändå gav han hupparn åt pappa och fortsatte med dom andra paketen.

 Först sjöng vi "Paljon onnea" och här fortsätter Aron att öppna paket medan gästerna tittar på.

Mamma.
 En stor förpackning med rolig Duplo.

Här öppnas en intressant bilförpackning med en fin Angry birds-pipo på huvu   : )

TOLVTIDEN
försvann alla för Aron skulle hinna med en tupplur föra barnkalaset kl 15. Vi for till Arabia för att skaffa färskvarorna. Musta kunde ha varit bättre. Hemma ville jag ännu ha lite kaffe och så läste jag Husis. Den här dagen blev det lite mera ingående städning. Ganska exakt kl 18 sluta jag. Ändå skall jag ännu tvätta golven i morgon. Många gör så att dom redan nu har alltig klart. Julgranen klädd, skinkan stekt, alla delikatesser anskaffade, julklapparna packade. Men här är ju ännu tre dagar, eller nu två. Jag tycker man gör allt då.


ÄNTLIGEN LAX
i dag. Jag har tänkt packa julklappar framför Rare Exports. Nån konstig julfilm som jag inte har sett.


DAGENS LUCKA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar