fredag 21 december 2012

FINLANDS NATIONAL-LUCIA
träffa jag i dag på Helena hemmet. Jag hälsa på min gumor och hon berätta i går att Lucia kommer att besöka hemmet kl 13.30. Vi satt i matsalen och här kommer Lucia.

Men ser ni något smycke?

Man fick köpa kort som var samma bild som på Husis. Hon skulle signera korten, men skulle ännu uppträda på någon avdelning. När hon gick förbi mig sa jag att jag är jätte intresserad av smycket. Hon blev helt till sig. Oj nej! Hade hon glömt det? Nå hon lova komma tillbaka. Och det var stort och kupat och helt blankt silver. Visserligen "strimlor" på något sätt sammanlödda, men blankt silver. Jag trodde att den lilla delen som höll ametisten var guld, men så var det inte. Jag kommentera bilden åt Lucia och hon tyckte också att det var lite konstigt att det var fotat så att ljuslågan var framför smycket.


HEMMA
packa jag sen Arons Angry Bird - huppare. Vi skall i morgon kl 10 på födisbreckare till Salminens.

Jag printa ett fint Aron-kort och gjorde ett humor julkort till Salminens från det då vi besökte dem i Mäntyharju.



DAGENS LUCKA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar