måndag 17 december 2012

JOULURADIO
har nu också jag ställt in. Det är 101,4 mh eller på vår radio snäppet förbi 102. Alla dom konstiga finska julsångerna som går i moll och som var så främmmande när jag var liten känns nu helt ok. Till morgonkaffe har jag brukat ha 1003 klassiska via tv:n - nu har jag jouluradio   : )


IDAG I VERKSTADEN
blev jag klar med mina båda projekt. Jag var riktigtf fiffig vad gällde Inkas systers pingla. Eftersom hon är gravid skall den nu först dingla på magen så det blev en en meters bollked. 30 cm av denna ked är gjord så att den är fästad skilt i en ring.

Så när barnet är fött och hon vill ha silverbollen som ett smycke kan hon ta låss den delen.



TURKOSÖRHÄNGENA
blev också färdiga.

 Så här fint hänger dom.

Här är dom fotade med ett vitt papper för att undvika konstiga speglingar.

Baksidan tänker jag lämna så här. Johanna kommer att avhämta örhängena i min verkstad och gillar hon det inte kan jag snabbt mattpolera dem. Det är alltså inte finsilver. Det är skråmor från hamringen och nånsorts skugga av kameran, väl.


HEMMA
bortåt 18. Inga viktiga smycken mera före julen. Vi hade fått många roliga julkort. Aron-julkortet är roligast. Jag minns när Caro hade fotat honom i duschen med skum, just med tanke på julkortet. 

 Och humor blev det   : D


TRAD
sill, nakkir, potis, öl. Och nu har jag bloggat och det har varit trevligt. Vad skall jag nu hitta på? I morgon blir det säkert en rolig dag. Först ett par julbesök och sen julklappsuppköp med Caro.


DAGENS LUCKA



2 kommentarer:

  1. Fina örhängen! Tack för julkortet, det var också fint! :) God Jul!

    SvaraRadera
  2. Kiva, tack! Nå jo, julkortet var ju lite lustigt : )
    God jul till er alla också.

    SvaraRadera