tisdag 25 december 2012

ATT FÖRBEREDA JULAFTON
var riktigt roligt. Natutvis först frukost, Snögubben och julfriden som utlystes i Åbo (jag älskar kanonskotten i Björneborgarnas march). 

Här en katt innan jag dukade bordet.

Gottbordet med bröllopsros. Mon marie minns varendaste jul att vi gifte oss den 23.12.1975. Själv minns jag det aldrig.

Sedan skala potis, appelsinsallad, sik- och forellrom, vispa grädde, kalkonsås, outfit o.s.v. Monsieur med barn for till kyrkan och snart kom alla hem inklusive Sande, Aron och Gilla.

Trad Caro framför granen   : )

Smörgåsbord. Dessutom med rökt sik.

Eftersom kalkonen bara är skivor av en kalkonrulle visar jag här i stället en 
portion av russinsoppan.

Ni får receptet i morgon.

Det var en rolig julafton. Aron var så glad. Vi öppna paket och alla fick så fina gåvor fast vi försöker konkret minska på både antal och kostnader.  Efter julklappsöppnandet ännu kaffe, kakor och portvin. Caro la Aron och sen grogga vi lite (inte Caro). Gilla for halv två, Salminens halv tre och min son och jag helt trad halv fem   : ) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar