tisdag 4 december 2012

JAG SÅG JUST ETT PROGRAM
om Saara Hopea på Teema. Det hette typ "Från skiss till färdigt smycke". Jag var jätte förväntansfull och tänkte mig en skissad brosch med skojiga stenar som jag vet att hon gör. Men åsch, det var ett konstigt halsband. Keden var liksom stickad av tunn silvertråd och sakerna på sidan var jätte konstiga. Hopea gjorde keden. Visst var det ju roligt att se hur guldsmeden jobba - det var en gubbe - lite sådär som jag gör själv. Men som sagt, jag trodde resultatet sku ha varit nånting roligare  : (

2 kommentarer:

  1. Jag såg också programmet. För en icke-insatt var det ändå intressant att se hur oändligt mycket jobb det är med en sådan där stickad ked. Och hur många tillverkningsmoment. Men är nu inte Saara Hopea död sedan länge???

    Allinuggen

    SvaraRadera
  2. Jeps, hon dog 1984. Det var nu i synnerhet den där stickade keden jag tyckte var dum : /

    SvaraRadera