tisdag 11 december 2012

TANDLÄKARE
klockan 13. Jag hade bitit sönder en tand. Men inga problem. Min tandläkare byggde upp den igen - utan att borra   : )

VIA AKADEMEN
för att köpa fyra "fina" julkort och promenera sen längs Kalevagatan ner till Café Delicato. Där hade jag träff med mina vänner Ritu och Ann från JWT:tiden. Det var alltså frågan om en smyckeleverans. Mått för Cartier-ringen hade jag aldrig fått så den var tyvärr för liten. Jag lova göra en ny, men först efter trettondagen.

  Nu finns här till salu en fin lillfingers Cartier i silver med diametern 14 mm. 75€.

Ritus Lillpellinge-örhängen uppskattades, men ändå var Ritu lite på kroklinjen. Jag hade satt piggar. Men ingen sak att byta ut.


STOCKMANNS DELIKATESS
och sen hem via Tiimari. Ännu för ett år sen gjorde jag soppor själv. Korvsoppa, rotsaksgryta o.dyl. Nuförtiden har jag köpt färdiga soppor. Jag börja undra att varför? Så idag laga jag soppan själv. Och yllätys, yllätys, när vi inte har ätit knackisar på länge blev det korvsoppa   : D

 Åsch! Ingen persilja.

 Här med en gammal kyrkpress som jag ändå gärna läste.


BOARDWALK EMPIRE
kolla jag för en stund sen på Arenen.  Jag glömde att se den på söndagen. I morgonkväll skall jag nämligen fira min svärfars 100 års dag - visserligen inte längre i livet. Tättä med bror och syster och man och fru och jag firar på Salve. Kanske till graven först.
Hakon var född 12.12.1912.

Och på morgonen 08.30 julfest i Arons dagis. Det blir roligt!



DAGENS LUCKA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar