lördag 1 december 2012

FRID OCH FRÖJD
på Pörtö. När Ansi kom ut på morgonen var där fyra el-gubbar med på båten. Två for till Pörtö, två blev på Bodö. Strömmen kom tillbaka och Ansi fick sin kabel kopplad  
 : )


SUCK OCH STÖN
En vacker rimfrostbild.

 Vår övre balkongdörr.


GILLAS JULKALENDER
är den vackraste jag nånsin fått. Hon har alltid köpt dem i Stockmann (tror jag) och ofta har det varit änglar. Då har också ofta luckornas innehåll varit änglar. En jättefin hade jag faktiskt som julprydnad följande år.  Så här ser årets ut.

Himla vacker!  Fina blåa färger. Diameter 50 cm.

Här blir det spännande att öppna luckorna. Men borde jag ta bort alltid den öppnade saken?


LILLAJULSLEVERANS
till mna barn har blivit en trad. Caro fick sin kasse i går och idag for jag till Båtsmansgatan. Int just nånting annat än en flaska vin och en julkalender. Men det var hemtrevligt. Dom bjöd mig på té. Miiu kom emot mig och vi låg på golvet och skoja. Sen tog jag min kamera men då sprang den i gömman.

Men min son tog en bild av mig.

Och jag fick sälskap av honom när jag for iväg. Ända till Stockmann. Vi promenera.


JULSÄSONGEN
inledde Monsieur och jag med glögg.  Mandlar, russin och spetsad med kossu. Sen då trad forell och trad vittvin. Småningom Clockwork. 
Månne man får glass   : ) 

2 kommentarer:

  1. Man skall absolut inte ta bort kalenderns öppnade lucka. Det är helt fel vad adventskalenderkultur beträffar. När julen packas bort, stänger man luckorna och så kanske man kan ta fram den nästa år. (jag har sparat kalendrar från c 40 år...)
    (lite ljuga pryder tal..)
    Gillie die cousine

    SvaraRadera
  2. Nåmen bra! Då tar jag inte bort luckorna : )

    SvaraRadera