tisdag 4 december 2012

IDAG I VERKSTADEN
kl 12. Jag fråga T att skall jag ta kaffe och bröd med till verkstaden, men han tyckte att nää, det är så hemtrevligt när du sitter där och läser Husis.


SÅS OCH KOPP
kom ändå på besök ett par gånger. Jag konstatera att silverpinglan inte var rund. Den var långsmal. Jag hade glömt att mäta höjd och bredd innan jag lödde ihop halvorna. Dessutom lödde jag glatt ihop länkarna i bollkeden fast jag har lärt mig att det alltid måst finnas en öppen länk så att man int hänger sig.

Låset fäster man nu i en tunn öppen länk.

Eli jos Inkalle kelpaa ei ihan pyöreä "pingla" niin kiillotan sen vielä vähän ja kiinnitän lukon kuulaketjuun   : )


STAVGÅNG
med Caro fast det var ganska kallt. Träff vid samma ställe kl  18. Ändå valde vi nu en fjärde väg. Eftersom det hade snöat gick vi genom skogen för nut kändes den ljus. Sen fortsatte vi ner till Arabia stranden för att kolla Tapio Wirkkalas Park som Gilla tipsat om. Den är planerad av Rober Wilson och är helt humor. Ett vardagsrum liksom. Ändå är där mitt i vardagsrummmet en brunn med blått sken. Brunnen viskar konstiga saker. 


VERKSTAD
ännu i morgon. Borde fortsätta med Salzburg-kundens örhängen.



DAGENS LUCKA

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar