måndag 10 december 2012

IDAG I VERKSTADEN
på eftermiddagen. Örhängena blev ändå inte färdiga. Dom var förstås täckta av finsilver. Det var så himla jobbigt att få bort det. Filsa och polera och sandpappra och polera. Tur att örhängena inte skall vara spegelblanka. Nu är dom utan finsilver, men lite skråmiga.

På torsdagen gör jag steninfattningen och hamrar.


MEDAN ÖRHÄNGENA
var i polertrumlarn börja jag planera ett smycke till en av mina bästa kunder. Av kundens silverbörs har jag gjort säkert fem sex olika smycken. Den som orkar kan kolla kategorin Recycling.

Det finns ännu bitar kvar av börsens silvernät.

Men nu skall det bli nånting annat. Jag hitta små pärlor. Fundera. Placera ut...

Kan det här bli ett fint hänge?

Örhängena hoppas jag få klara på torsdagen. Det här smycket kanske på söndagen.


HEM EFTER KL 18
Det blev då alltså Caros grisfilé. Supergott!
På TV5 kommer det nu en film som heter Traffic. Jag är osäker om jag har sett den. Måst kolla. Svartvita Virginia Woolf har jag sett många gånger.


DAGENS LUCKA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar