lördag 1 september 2012

LIKA INTRESSANT
alltid när Aron vaknar. Han tittar sig omkring och sätter sig upp. Ser inte speciellt glad ut. Fortsätter ändå att sova och åttatiden vaknar han på nytt och vi stiger upp. Momi kokar kaffe - Aron ser på Pingu.

Mofa vaknar och det blir frukost och sen går dom ut. Vi hade ju som plan att gå till Kellohalli, men mofa ville ut med Aron.  Dom gick till Kumpulan Koulutuspuutarha som hade "öppna dörrar". Dom fick

 äppel

och solros.

Klockan var ganska mycket när T och A  kom tillbaka så vi vänta på ma och pa som småningom kom och avhämta Aron. 


Men snart såg vädret ut så här.



 Och så här.



Det blev ingen färd till Kellohalli. T titta på nånting i tv - jag tog en tupplur.


KLASSISK LAX
i dag med Sunrise Chardonnay. T.o.m utan rökt té för Monsieur. Vi lyssna på 22 piste pirkko när vi åt.
T. ex den här Lights by The Highway



DET GICK SOM DET GICK
med Caros örhängen. Hon har inte fått dem. Flickan i R-Kiosken lova att dom är framme på torsdagen. Så var det inte. Och inte heller hade dom kommit i går. Undrar vem som har såsat? Flickan fråga om det duger me lämpöleima, jag sa jo men tillade att sätt PRIORITY. Ändå vänta jag inte på ett kvitto och hade dessutom skrivit bara Caros adress, inte avsändare. Ja, ja. Är man tånt så är man. Kanske R-Kiosk flickan tog brevet eller var i himlens namn finns det? 


 GEORGES MÉLIÈS
film från sekelskiftet om en resa till månen titta jag på just.  Den var humor. Snart en annan film som jag är lite osäker på.

Vad månne imorgon. Kanske Slakthuset om vädret tillåter   : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar