tisdag 11 september 2012

IDAG I VERKSTADEN
kvälls-shift. Dom två smyckena jag sålde på marknaden levereras alltså senare.

Det här akipelaghänge skulle få längre ked

och det här bodösmycke skulle få texten BODÖ.


JAG FÖRKORTADE
Caros armband. Det sku vara 16 cm - inte 20.

Det lyckades ju bra.

ARON ROPA MOMI
bakom mitt öppna fönster halv fem tiden. Dom sku till R-kiosken (posten) därför cykla dom här förbi. Aron har varit i min verkstad tidigare och nu gick han omkring me tänger och så hamra han på mina stubbar och tog en polerhandske. Han fick pepparkakor. Sa själv  "Kan jag få pepparkaka"   : )  
Dom blev inte så länge, men min polerhandske hade han gärna tagit med sig. Ändå sa Caro att han kommer att tappa den när han sitter på cykeln bakom henne.


FÖLJANDE JOBB
Malins ringskena. Storleken blev bra. Nu skall den ännu filas och poleras och lödas fast i kistinfattningen. Det blir alltså en ring för pekfingret.

 Stenen är en vanlig strandsten.



MIN VÄN JOHANNA
i Österrike beställde alltså ett smycke till sin syster.

Så här långt kom jag idag. Heh!



IDAG KNORRSOPPA
med knäckebröd och vischy. Och nytt smör

Jag köpte det i S-Market i går. Franskt smör saltat med havssalt.



PÅ MORGONEN
när jag städat bort kaffe och sånt brukar jag sopa golvet. Likaså i dag. Plötsligt såg jag hur ett rosk sprang iväg. EN PÄLSÄNGER!


I morgon till Suvilahti på en designutställning och sen efter Aron lite tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar