lördag 15 september 2012

I DAG
skulle Caro till Habitare så Aron var hos oss. Visserligen gick han ut med mofa när han hämtades kl 13. Jag dammsög och när Aron och mofa kom tillbaka lite över två var jag färdig. Natutvis åt vi glass och natutvis lektes det med BRIO-tåget. Vid ett tillfälle satt Aron vid mofas arbetsbord och "jobba", men när jag kom dit med kameran hade han redan slutat. Så det är lite dåligt med bilder i dag.

CARO
kom efter Aron strax efter tre och såg på fönsterrutan nånting som hon ansåg var ett enormt stinkfly. Samma form som ett stinkfly, men var 1,5 - 2 cm stort, hade granna färger och jag ansåg att det var nåntig exotiskt. Jag tog det i en serviett och förde ut det. Kolla på Google hur stora stinkflyn kan vara och i vilka färger. Det här var nånting annat. Jag borde ha fotat.


I STÄLLET
får ni se en spindel.

Jag lider av en fruktansvärd höjdskräck,

men har ingenting emot spindlar. Araknofobi heter det väl. Det här är en såkallad högbenspindel   : )


CARO OCH ARON
for hem - vi for till Musta. Tillbaka hemma fick jag en grogg. Sen blev det stekt gädda (från frysen), kantareller som vi köpte från Musta blev en god sås med purjo, rosamunda som fick koka sönder och sallad. Dessutom vittvin. Samma FlipFlop vi en gång drack på lande. Och så lyssna vi på Frank Ocean.


LAPPKUNGENS DOTTER
blev ju sen en kvällsläsningsbok i och med att jag kom till stan, men har nu läst slut den.

Himla bra! Jag skall ännu kolla Lapplandskriget en gång till.



Skall se en film på trean kl 22.45
Habitare i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar