måndag 17 september 2012

IDAG I VERKSTADEN
bara några timmar. Ändå skall jag göra en "Arbetsbeskrivning" av Johannas beställningssmycke. Skall jag hamra text, brukar jag göra det till först. Har jag filat och polerat och lött nånting fint och sedan slår en bokstav helt fel måst ju allt göras om från början.

Hänget är enbart utsågat och texten blev bra.

Sedan var det ju ok att lite polera och fila. Och så lödde jag fast silverbågen som sedan skall utrustas med tre små länkar.

 Det är inte så stor vits att putsa lödningen ännu. 

I och med att jag i morgon löder fast kistfattningen kommer bågens lödningar antagligen att smälta. Bågen kan ändå hållas på plats med ett stöd. Stenen är en chrysopras.


TRAD MATRÄTTER
också på vardagarna. 
Måndag alltså sill, korv, potis, öl. I dag prova jag på ett nytt öl.

 Luomuvehnä. Sista skvätten är helt ogenomskinlig.


SUOMEN HUIPPUMALLIT
är jag fortfarande osäker på. Orkar man se?


Hur som helt morgonnshift i morgon. På eftermiddan tänker jag hälsa på min gudmor.
Bara jag inte blåser bort   = /

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar