fredag 14 september 2012

HERRA JUNIKKA
ringde på dörren kl 11. När vi bodde i Brunakärr var Calle i vård hos en familj Junikka vars pappa skodde hästar. Den här killen kände honom inte. Men jag fick mina kattor.
Skall bli roligt att se gässens miner på våren. Trådarna  runt hals och huvud finns för att hänga upp kattorna i träd.

SEN FOR JAG TILL CITY
Jag hade fem ärenden. Men på vägen när jag promenera förbi Gamla Kyrkans park såg jag att man virkat en massa saker och beklätt trädens stammar.

  Humor!

Mitt första ärende var att visa bild på en servis åt Morelius i Old Times. Jag hade dessutom med fysiska koppar, men dom ville han aldrig se.

Han tyckte téservisen var dum och att mängder serviser kommit till Finland i början av 1900-talet. Dom har inget värde och ingen vill ha dem och dessutom sa han att dom har tantfaktor. Det här var ren andra gången jag blivit utskälld av Morelius.

INKAS FRISSA
var följande. Jag förde en Marilyn Monroe-bok åt henne. Hon var glad.

STUPIDO
var min tredje anhalt. Dom som vet håkar att alla ställen finns i samma kvarter. Två skivor köpte jag i Stupido. 

 En helt ny Frank Ocean och en helt gammal Amy Winehouse. 

Jag skrev om hur jag aldrig känt till Amy Winehous men hörde hur bra röst hon har på en skiva som jag fick med tidningen Mojo. Sätter strax en länk.

PÅ STORA ROBERTSGATAN
fick jag syn på en Ufa. Han var den som filma våra Jenkki-filmer. Tjugo år sen vi setts så där stod vi säkert en halv timme och kavera.

PAVILJONGEN
bakom Designmuséet följande. Som sagt - jag har aldrig varit där och på söndagen monterar dom ner den.


 Interiör (fast det inte är inne). 
Jag har underligt system att jag alltid vill få bilder utan männsikor.

 Här köper man kaffe, brön, vin m.m gott.

Mitt kaffe Americano och paj med lingon.

Yttre sidan av paviljongen.


YOGABYXOR
från Piruetti skulle jag ännu ha, men dom var dumma. Inte heller Stockmann hade någå bra. 
Jag for hem. Vi åt lever.


SLUTLIGEN

Så här gott ser det franska smöret ut   : )

2 kommentarer:

  1. Var smöret gott?, tittade på helt samma i Mustapekka för några dagar sen. :)

    SvaraRadera
  2. Jo det är hurja gott. På riktigt!

    SvaraRadera