torsdag 6 oktober 2011

STACKARS ER
som sku på jobb idag. Oj nej när jag titta ut genom fönstret 8.30 och och det kom vatten från alla håll och kanter. Jag hade ju nog saker på hälft i verkstaden, men ingen deadline. Jag blev hemma och var nyttig här i stället.

INRUTADE VANOR
har inte bara jag utan också vår brevbärare.

När han på sin runda kommer till vår gård tänder han alltid en tobak.

GULA ELLER GALNA DAGAR
beslöt jag ändå besöka före yogan eftersom jag inte jobbade. Under hade jag yogakläder och ovanpå de mest underliga paltor. Jag såg inte klok ut och var svettig ren innan jag kom till bussen. Jag hade tänkt välja Elizabeth Ardens Green Tea lotion (billigare än Biotherms) så jag sökte Ardens försäljningsställe utan att hitta. Jag gick runt och jag fråga på två olika ställen och dom försökte förklara. Slutligen hitta jag stället. Arden har bara en hylla mera bland andra hyllor längst bak. Hurja fräckt!  Och nån lotion till gult pris hittade jag inte  : (   Det blev då i stället Biotherms lotion och det priset är ju hemskt.

FEMINA
köpte jag på måndagen i Söderkullas S-market. Där presenterades Marilyn Monroes bok Fragment. Texter och funderingar hon själv har skrivit. 

Jag bara måste köpa den.

FÖRFÄRLIG YOGA
Ja alltså jag var ju svettig ren när jag kom dit. Och inte hölls jag ju sen att stå i nån ställning alls. Och då talar jag inte bara om balans på ett ben. Monica kom och rätta mig hela tiden och när jag stod på huvu sa hon att det här gick nu inte riktigt bra.  "Nej" sa jag, " jag har ju varit helt skit idag". "Nå, nästa vecka går det bättre" sa Monica. " Int går det", sa Staffan (en gubbe som yogar bredvid mig).

NÅGON SOPPA
orka jag int börja med sen hemma. 

I stället grönt té, oliver, feta och knäckebröd. Men nog KP  : ) 
(Kivasti suddig bild).

I MORGONBITTI
far vi inte till lande. Vi kollar längs med dagen och far kanske på eftermiddagen. Om det är 17 s/m sydvästlig storm kan man inte vara på vår backe.

2 kommentarer:

  1. Ja, ja alltid finns det sura gubbar.......Inte visste jag att du kan stå på huvudet. Strongt. Snyggt armband - jag håller på med ett Stardust halsband som också har en massa lödningar (64 om jag skall vara exakt och om alla lyckas första gången).
    Min STORA NYHET: Fabian och Jonna har blivit föräldrar till en härlig dotter i går, nästan ett Nobelpris i litteratur alltså.
    Trevligt veckoslut i stormen ö. FARMOR Yvonne

    SvaraRadera
  2. Hurraa, hurraa! Jättemassor grattis : )

    Alltså jag står på huvudet med hjälp av läraren.
    Ses om två veckor : )

    SvaraRadera