tisdag 18 oktober 2011

I DAG
var jag inte ute med min fot på hela dagen.
I stället har jag:

Läst om Ernest Hemingway i Husis (säkert bra bok).
Satt en kasse med Caro-byke i tvättmaskinen (dom har varit utan tvättmaskin snart två veckor).
Vikt egna lakan.
Skrivit "göra-lista" för fredagen.
Planerat menu och uppköpslistor.

Druckit kaffe med knäckebröd.
Talat med min moster.
Skrivit kortet till kusinen.

I VERKSTADEN HAR JAG EN PÄRM
med bilder på alla mina smycken och små förklaringar.  Det kommer kunder till verkstan och då är det roligt att ha nånting "kättä pitempää". Dessutom är ju inte nätet världens säkraste arkiv.
Tyvärr går det ofta så att smycken jag snabbt och glatt sätter på nätet under kategorier blir sällan printade. Och så får jag använda en hel dag till att få mappen up to date. Det hade igen blivit massor att göra sidor av, men jag var duktig.

Jag fick alla sidor gjorda  och sätter dem i mappen i morgon  : )

ÄNDA SEDAN POSTEN BLEV ITELLA
och dom där bollarna ploppa upp i logon har jag inte riktigt hängt med. I synnerhet inte nu med 1kl och 2kl och PRIORITY osv. Jag anser att jag inte har blivit informerad. Tättä antog att dom nog har haft nån kampanj i tv, men att vi inte har förstått vad dom menar. Är det så? 
Hur som helst skicka jag ett brev med 1kl frimärke, men utan blå Priority-tarra. Efter tre dagar kom brevet fram. Tanterna i vårt postkontor är väldigt trevliga. Hon som betjäna mig i går sa att man kan också själv skriva en stor etta, "men här får du nu en meter med Priority-märken".


I morgon halva dagen verkstad, på eftermiddagen kanske in till stan, men tvärr ingen Yvonne-promenad. Vi siktar på bättre väder nästa onsdag.

2 kommentarer:

  1. Nååh... inte vet jag ju om alla har fått itella (=post) hem angående saken...men jag fick nog senaste vår (vårvinter? hem en brochyr (sch? sh? ch?), där det nogsamt informerades om ettå två å prio... det är sen en annan sak, att jag har ett illa funkande minne.. så jag måste alltid lunta i brochyren (som jag tejpade upp på insidan av städskrubbsdörren . Den funktionerar som plats för upptejpning av viktiga direktiv...
    Öglis

    SvaraRadera
  2. Just! Jag sätter nog härefter alltid 1kl frimärke och priority tarra : (
    I morgon skall jag skicka ett tjockare A5 brev. Då sätter jag två 1kl...

    SvaraRadera