tisdag 11 oktober 2011

EN HÖG TRATTISAR
har väntat på att bli rensade i köket. Jag fick lite bråttom så jag RENSA endast hälften som vi skulle äta idag. Och visst - två yllärin! I en svampfot en liten (otäck) snigel och i en annan underliga ägg som Annea talat om. Så nu rensas det väl då härefter.

HOS MIN GUDMOR
var det trevligt. Vackert höstljus sila in och jag fick gott kaffe. Jag berätta mycket om smycken jag gjort och hon berätta om sin rörremppa som är på kommande. Hon bor högst uppe på vinden och är 91...

ARON HAR TVÅ FAVORITBÖCKER
hos oss. En med vilda djur och ljud och en annan roligt ritad som handlar om Finlands historia. I den boken finns en bild av en moped som Aron hela tiden ville se på och sa brmmmm. Efter besöket hos gumor hade jag ärende till centrumbutiker och beslöt kolla barnböcker i Akademen med motorcykel- eller bilbilder. Jag hitta denhär!

Ljud på samma sätt som i boken med vilda djur, men här är det olika fordon.

Och tur var det att jag köpte den. Aron var till doktorn. Han har inflammation i ena örat och fick antibiotika. Han är hos oss i morgon. Det roliga är att dom här ljudknapparna är mycket lättare att trycka på än i djurboken. Aron kommer att klara det själv  : ) 


DET FINNS SÅNA SOM APAR
och nu är jag en av dem. Jag stack mig in till Lindex och köpte likadant pink bracelet som Caro hade köpt.

Ett verkligt snyggt armband i kampanjen mot bröstcancer - Lindex eget.

KANSKE NYA BRILLOR...
Kanebo-mascara och en "salva" från Stockmann och via Yves till Kampen, liksom Fredriksgatan. Där hade jag i förbifarten för nån vecka sen sett ett par snygga brillor i ett optikerfönster. Jag måste ju gå tillbaka och kolla dem. Mexx 188€ "billiga" jämfört med dom där Porsche jag kollat tidigare. Men det var en privat optiker och han sa att med linser sku det bli 400. Höpö höpö! Mexx-bågar måst väl också finnas hos "kedjor". Ska kolla...

VÅR MAT BLEV
potis, morot, blomkål -  dvs. sånt som blivit över - som jag stekte med lök och krydda med salt och svartpeppar. Trattisarna stekte jag med bacon och hällde i matlagningsgrädde. Och det fanns rödbetor från igår och sodavatten som dryck.

KOTTBY-HIMMEL
fotad från vår takterass i olika riktningar. Alltså samtidigt.






JAHA HÖR NI!
Och vad är det för dag imorgon? 
Jo, här kommer att firas födelsedag  : )

5 kommentarer:

  1. Oj vad Aron skall bli glad!!! men vah vem fyller år i oktober????

    SvaraRadera
  2. Grattis lilla Bloggen Mosander!
    Ögla

    SvaraRadera
  3. Ågelibon köpte Nissen bågar för 75,- men brillorna blev ändå 435,- med alla finesser. Får se om bågarna håller...men jag brukar vara försiktig!

    SvaraRadera
  4. AG:
    Hi hi! Tack : )

    Ågelibon:
    Ja då kan det ju stämma för jag har bara minuslinser, liksom inga finesser.

    SvaraRadera