måndag 17 oktober 2011

MÅNDAG MORGON
med vackert höstljus i vardagsrummet.

Men höstljuset avslöjade ju också att fönstrena kanske inte var så rena. Själv har jag inte tvättat ett fönster i hela mitt liv. Tur att jag har Monsieur Laveur de Fenêtre.

Han tvätta faktiskt alla våra fönster i dag. Dom blev sååå fina!

Under tiden kolla jag Kerstins smycken. Putsa upp dem först lite och så läste jag dom små lapparna med meddelanden.

Här en del av smyckena.

Jag hade andra planer för idag, men blev ändå så ivrig att jag t.o.m börja skissa lite  : )

JAG HAR EN KUSIN I SVERIGE
och på veckoslutet fick jag höra att hennes man hade dött. Det satt därför bra med en promenad till posten i slutet av dagen. Där har dom både adresser och andra kort. Jag köpte ett dubbelt kort - adresser är så högtidliga.

Tättä var med och på Backasgatan såg han på andra sidan en "pikku jeeppi" så han gick över en skyddsväg som har dom där konstiga stolparna.

I något skede börja små lampor blinka, men jag förstår inte för vem varningen är menad. Bilisterna väl?
Hem via Alepan (som vi konstatera att inte är speciellt billig), och så fint det såg ut när vi steg in i tamburen.
Världens renaste fönster!

STEEL WHEELS
med Rolling Stones på en c-kasett hitta jag i bilen för nån vecka sen. Där finns ett jätte bra stycke med Keith Richards, Can´t Be Seen . Man blir på riktigt uppspelt av att höra biisin. Vi spelar kasetten nu och då i bilen och här en natt drömde jag att jag såg KR stå nånstans och så ville jag imponera på honom så jag liksom sjöng det där stycket när jag gick förbi. Ha ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar