torsdag 13 oktober 2011

KLOCKAN BRUKAR VÄCKA 8.00
men eftersom jag var sååå trött i går sov jag utan väckning och det var jätte skönt och jag mådde bra.
Jag beslöt gå till verkstaden och då betyder det att vi far till lande först på eftermiddagen imorgon. Det skall småstädas och göras landematuppköp - kanske den här gången  i Söderkulla.  

IDAG I VERKSTADEN

silade vackert höstsken in genom fönstret.

Jag fick äntligen Caros armband färdigt. Jag har alltså reparerat det och nu då lött varenda en länk som det hänger  nånting i.

Det var alltså amuletten med hjärtat Caro hade tappat.

Och medan armbandet var i polertrumlarn börja jag på Ingeborgs stenhängen.
Det är meningen att fästa en lite tjockare silvertråd runt stenen och då behövs det en skåra. Den filar man med diamantfilar och vatten.

JAG BESLÖT VARA MALLIG
på yogan. Jag tyckte att var jag en looser senaste vecka sku jag nu vara bra eller just - mallig. Men så gick det som det gick. Plötsligt i en ställning glömde jag hur jag sku komma ur den. Slutligen tog jag bara ett seg och räta på mig och fråga Monica. "Nåmen man gör ju så här, med en vinyasa". Ja just ja, heh heh, så var det ju. "Du fick tydligen ett demensanfall", sa hon glatt.

Nå nu smaka det med soppa när jag kom hem. Visserligen var knäckebrödet slut, men Kyrkpressen läste jag nog  : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar