söndag 23 oktober 2011

ATT GÅ PÅ MÄSSOR
och sen kritisera tycks vara min grej. Först då Habitare (också i samband med en fest) och nu då GSW som dessutom var "Terveys- och muotimessut". GSW och GSW Pro var i övre våningen. Egentligen helt ok. Där var också lite sakligare mode. Men du milde tid det som fanns i bottenvåningen - liksom då det vad man nenar med mässhallen. Jag är jätte dum nu, men det var nog så junttigt, likaså publiken. Jag vet inte riktigt hur man kan kalla det "Muotimessut".

TRÄFF MED ANNI 
lite före ett. Här sitter hon sött och

väljer vackra ädelstenar. Jag köpte ett par jaspis från samma ställe.
Ankarked  är den vackraste versionen av kedar. Det finns pansar, venetsia och cordell, men dom är alla på något sätt tillgjorda. En gubbe hade fina ankarkedar, men han var så otrevlig att av honom köpte vi ingenting. Dessutom måste man köpa en sats på fem. Rodinerad version fanns hos en annan firma. En sån ked är lite mörkare och lite dyrare. Jag köpte ett stycke. Kan vara bra till något.

Dessutom några läderhalsband och lite färgade sötvattenspärlor.

Det som också var konstigt var att man inte fick gratisprover nästan nånstans. På Terveys-sidan hitta vi sen ett ställe där Anni köpte en kipukoukku och jag en indisk huvudmassagegrej.


VI VAR LÄNGE PÅ MÄSSAN
Halv fem promenera jag över mässfältet. Det var lite dimmigt, men jätteskönt. Det är som om luften på fotbollsplanerna sku ha mera syre. Det är så öppet. Man blir pigg.

Jag ringde till Dals sjukhus. Ingenting nytt.  Och sen blev det pasta.

Nästa veckas program:

Måndag: verkstad,  på kvällen sjukhusbesök.
Tisdag:   diverse träffar och andra ärenden på stan, kanske föra min gumors rosk.
Onsdan:  äntligen Yvonne-träff.
Torsdag: verkstad.
Fredag:   Bodö, om det int lovas regn till hela veckoslutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar