tisdag 1 mars 2016

Lördag

i dag.

Caro promenera till Arabia efter någå tyg och vi åt frukost och sen gick vi ut och där träffa vi Villasukat som bor mitt emot oss. Ibland ser vi dem.

Caro skuffa Panda i vagnen och vi gick sen under bron och till Elos hus. 

 Här sover redan Panda.

 Sen gick vi upp till Himmelsberget och här fota Caro mig och Monsieur.

Sen gick vi hem till henne. Jag gick upp för jag sku ringa till Kalle. Han lova komma åttatiden. Vi gick via Masurkka och sen via bibbagatan och via Artek Aitta som skall stänga. Först fanns den bredvid Gilla och sen där som Kalle nu jumppar och nu här, men nu slutar den. 

Sen kom vi hem och man fick kaffe och glass och wienerbröd. Sen förde jag saker till soffasängsrummet och bädda Kalles säng.

 Se så god lax det skall bli!

Och hoptryckt potis med persilja och vitlök och timjam och brysselkål.


Kalle dök upp. Här äter vi. Men det var liksom vår familj och sen lilla Amanda. Sande och Aron är på Teneriffa. 

Kameran tog en bild av oss alla. 

Vi fick väl sen lite vin och såg väl sen en bit av Blåsningen. Caro hade lullat Panda och Kalle gick väl och sova och Monsieur gick väl och sova och sen såg vi med Caro en film som hette A Time to Kill med Matthew McConaughey. Den börja 23 och höll väl på till 1.45 men vi sluta nog i mitten. Fick natt te´...


2 kommentarer:

  1. Att ööh... Villasukat? Who?

    SvaraRadera
  2. Villasukka har ett hus mittemot oss.
    Förr stod det Villasukka på huset,
    men inte nu mera.
    Nu vet vi inte vad dom heter, men
    vi tala ganska länge med dem
    : D

    SvaraRadera