måndag 14 mars 2016

Innan klockan ringde

steg jag upp. Här blev kaffe, ägg och bröd. Caros familj hade farit till Sibbo nationalpark. Hon skicka bilder därifrån. Först hade vi tänkt fara till Fölisön, men ändra oss och for till Tarvaspää. 

Vi lämna bilen på andra sidan bron och gick runt en ö. 

 Här är jag. Ganska söt!

Sen över en annan bro och sen till Tarvaspää. Där fick man god kaka och en stor kopp kaffe.

 Här dricker Monsieur kaffe.

Vi skicka en bild åt Ansi. Sen såg jag där en fotograf. Undra vem han var. Jag gick fram och presentera mig och han sa "Babben" och vi kramades, men jag glömde fråga vad han hette. Det var ju dumt! Han presentera sin dotter och han sa att han ror omkring med en båt och sa att han fotar nuförtiden ganska lite...


 Och utanför cafeét tog jag den här bilden av min man. I bakgrunden museét.

Nä vi kom hem sku vi ta en lur, men det lyckades inte. Monsieur börja med maten och jag tog ner en liten kasse. Där var massor med visitkort men fotografens hitta jag inte...

Här den goda rödingen med kantarellost på.

Man fick rödvin med rödingen och rosamunda och sallad och melon. Sen kom det en film om surfare och sen om mannen som hade gjort den. Jag såg filmen slut men Monsieur såg sen på en dokumentär om John Milius.
 
Adjö!
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar