tisdag 15 mars 2016

Till stan

i dag. Men före det tvätta jag håret klockan sju och var i  duschen. Här blev kaffe, jugurt och bröd och niotiden ringde Kalle att han glömt nycklarna hemma och kommer efter dem typ någå 18. 

Jag börja blogga och Monsieur börja med laxsoppan eller liksom röding. Han höll på med soppan i två timmar och jag blogga i två timmar och sen förde han sin cykel till en huolto och jag for till stan.

Via Yves och till Stockmann där jag köpte bröd åt mej och kalkon och jugurt. Sen sku jag ha en choko, men där fanns inte. Ja ja.

Jag kom hem och här  packa jag upp och jag duka bordet och satt dit en stor korg med knäckebröd och sen såg jag när Kalle dök upp och han fick sina nycklar och sen visa jag vad jag hade hittat i en enorm papperspåse som gått sönder. 

Där var bilder av honom när han fotats med nånsorts brödsak och sen när han vänta på nånting. Undrar hur gammal han var. Sen hitta jag en hög med bilder som säkert var från grundskolan. Kanske...

Vi fick sen god rödingsoppa och knäckebröd och vatten och is. Monsieur tog till och Kalle tog till och jag tog till och sen packa Kalle sina saker och vi vinka från fönstret. 

Jag bar ut och satt duken på och sen kom Simma lugnt, Larry och efter det en film som var gjord före Woodstock, med någå grabbar och flickor som skötte hela Woodstock-juttun. 

Sen gick vi och sova... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar