onsdag 16 mars 2016

På morgonen

steg vi upp klockan sex. I går hade vi plockat fram saker.  Jag gick i duschen och Monsieur väl likaså och sen satt jag allt i min rygga och Monsieur satt allt i sin kasse och sen for vi iväg. Roliga typer på båten. Min bror var där, Stina och Sture, Frank med en annan man o.s.v.  Jag satt inne för det var väl lite kallt ute. 

Vi landa vid Bodö bryggan. Sa hejdå åt min bror och Stina och Sture. Vi kom till vår stuga. Där var tre möss i tre fällor. Jag gick ner till brunnen och där var massor vatten. 

Sen blev här gott kaffe med ägg och goda brön.

 Här den fina "propellern" som sprider runt värmen.

Vi åt vår mat och sen duka jag bort och sen gick vi ner till stranden för vi sku sätta fast bron i bryggan. Det gick riktigt bra! Vi drog ner den och sen sku man fästa bultar i nånting och det lyckades helt ok.
 Här Monsieur. Se så bra det gick!

 Och jag!

Jag gick tillbaka och diska och Monsieur gjorde väl vad han gjorde och jag plocka lite undan. 


Här Monsieurs fina bord som han tagit färgen bort från. Dessutom Arteks fina duk. Sen packa vi och stängde och släckte och gick till båten. Där var Stina och Sture och sen kom Ysse och sen gick vi ombord och jag blev ute med min filt. Det gick riktigt bra    :  )

Hem via S-market där vi fick goda nötter och sen bytte vi kläder här hemma och här blev det sjukt god frittata. Jag fick en grogg. Bortåt åtta var maten färdig. 

Här det goda vinet! Det var liksom från Sicilien och eco och sjukt gott! Sen lyssna vi på ELO Alone in the Universe.

Det kom sen nånting lustigt på tv och sen kom jag hit och blogga.
God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar