måndag 21 mars 2016

Sjutiden

steg jag upp. Var i duschen och tvätta mitt hår. Halv nio kom Monsieur ner. Det blev kaffe jugurt och bröd. Skrev dagbok i köket. Läste husis på soffan. 

Sen satte jag make up och satt kläder på och gick ut och vinka åt Monsieur som var i fönstret. 72:an kom. Tyvärr stanna den på fel ställe. Jag gick genom stationen till posten. Satt Johannnas kuvert in i kuvertet. Flickan sa att jag kan följa med hur det kommer fram...

Sen gick jag till Stockmann. Fick en glass i åttonde. En sodastream från fjärde. Multitabs från apoteket som nu var ljusgula. Ingefära och potis från delikatessen. Sen gick jag till Akademen för att beställa böcker, men dom sa att man kan beställa via nätet lika bra. Ja ja.

Sen sku jag ha frimärken. Gick till tobaksdisken. Köpte påskfrimärken med ägg på priority, men beslöt sen att gå tillbaka och byta till nånting annat. Det blev fina svanar...

Kom hem med 72:an. Bytte sodastreamen. Satt på potis och här blev sill och tonfisk med dill. 

Sen kom det Simma lugnt, Larry och sen titta Monsieur på Sibelius och jag blogga.

Adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar