lördag 26 mars 2016

Monsieur

steg upp åtta, jag halv nio. Han hade inte ännu satt på kaffe så jag fick göra det. Det blev då ägg och bröd och kaffe. Jag skrev dagbok. Läste ännu några saker från Husis. Jag hade satt handdukar i en tvättmaskin. Monsieur hängde upp dem. Aj jo! Sen bytte jag lakan.

Jag undrar vad Monsieur gjorde sen. Han gick väl ut. Jag gick i duschen. Vi träffades sen här utanför. Jag tog mina stavar. Vi tog en promenad runt koloniträdgården. Sen hem via Alepa. 

Caro skicka bilder på sina barn. Jag tog ner mina väskor. Packa väl.

Jag börja sen med maten. Fick en whisky. Skar potis och lök och saltgurka och champinjoner och capris och sen då den goda lammsteken. Sallad. Öl...

Sen håka jag att jag sku ju stoppa Monsieurs sockor. Jag satt i stolen och lyssna på Yle Klassinen och det blev riktigt fint. Sockorna alltså.

I morgon far vi till lande. Med elvabåten. Vi skall vara där två nätter.
Det blir roligt!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar