fredag 25 mars 2016

Långfredag

i dag. Jag steg opp åtta och tvätta håret.  Monsieur steg också upp. Grönt te´ i duschen. Sen gick jag ner. Monsieu hade börjat med allt möjligt. Kaffe, bröd m.m. Jag laga god jugurt och en kopp kaffe åt mej själv. Skrev dagbok. Läste Husis. Bädda sängen.

Här vårt fina påskbord.

Pikku hiljaa gick vi till kyrkan. Då var klockan tre. Nu var där inga präster men nog många roliga människor. 

 Igen en sak på väggen.

 En rolig ängel.

 Prästen.

Svart framför och orange grop. Jag fotar alltid samma.

 Kyrkan.

Sen gick vi igen en gång med förädrarna som var mor och far till Kalles före detta klasskamrat. Hon gör nu filmer. Studerar film vid Aalto.

Vi kom hem. Monsieur åt glass. Jag fick memma.
  
God!

Sen blev här perfekt mat.  Vi koka potis och satt grönsakerna i ugnen och jag laga kantarellsås och satt lammskivorna i ugnen. Värmde upp dem lite för dom var redan färdiga. Och pikku hiljaa laga jag sallad och sen duka jag bordet.
 
Sjukt gott!

Vi åt länge. Lyssna på Stabat Mater. Sen var jag i kontakt med Caro. Fick roliga bilder. Sen kom det en konstig sak på femman och nu bloggar jag. 

Och vad säger jag nu?
Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar