måndag 14 mars 2016

Till Borgå

i dag. Min bror kom från tandläkarn utanför Aktia. Och där satt Märta. Marianne Wikholm dela ut papper som vi sku skriva under. Vi talade länge med henne. Det gick väl en timme. Sen sa vi adjö och sen krama vi Märta och sen gick vi med min bror upp till hans hem, men där var ingen i Monsieurs bil.  Vi vänta lite och sen kom han. Vi sa hej då åt min bror.

Nu for vi till Ikea. Vi köpte därifrån dynor och pepparkvarnar och servietter och överdrag till dynor i soffan. Överdragen fick vi inte. Dom var för stora.  Och inte heller en pensel till ingefäran.  Vi åt korv och fick cocis och sen for vi hem via Musta. Eller först via Masurkka där vi fick en enorm röding.

Jag packa upp allt och sen satt jag på mig mina yogakläder och satt KP i min väska och sen for jag till yogan. Monica sa att hon som stod bredvid mig var hon som skrev i Kyrkpressen. Heh! Men hon andades nog bra...

Hemma gick jag i duschen och fick ärtsoppa och läste KP och gick och la mig.

 

2 kommentarer:

  1. Vad gör man med en pensel till ingfära?

    SvaraRadera
  2. Jag brukar alltid skala ingefäran och dra den på en liten tallrik med knipplor och sen sätta den på jugurten. Det här har jag gjort säkert i tio år...

    SvaraRadera