söndag 25 oktober 2015

Igen en gång

bokmässan. Monsieur blev hemma. Jag gick dit. Jag skulle ha korv åt Kalle, honung åt Monsieur, bröd åt oss och åtta burkar Skyr som man fick för 6€.

Före det fick jag två skvättar vin och den tredje var ett mexikansk 14% gott vin som inte ännu finns hos Alko. Jag fick ett halvt glas!

Sen såg jag en Rabbe som jag gått med i folkskolan på samma klass. Jag berätta att jag hette Gerd. Han blev riktigt glad. Hade med sig fru och nån annan. Han har varit pensionerad ett år. Jobbat först som ingenjör och sen med nånting annnat. Jag berätta att jag varit på reklambranschen och sen utbildat mig till guldsmed i Ekenäs. Det var riktigt roligt.

Jag kom hem. Packa upp allt det goda jag hämtat. Men det öste ner när jag kom hem. Men som sagt, korv, honung, bröd och Skyr.

Sen blev det pasta och lax och citronpesto och ostflarn och sallad och salladssås som vi åt. Vi såg på Solsidan och Monsieur såg på en isländsk film och jag bloggar.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar