tisdag 13 oktober 2015

Bodö-smycket

förde vi i dag. Promenad med Monsieur. Varken Eeva eller hennes man var där men nog hennes son med flickvän. Jag gav Bodö-smycket till sonen som flickvännen skulle få. Jag fick mammans telefonnummer. Och fortfarande har han läderremmen med en sten och en glasbit som jag har lagat.

Vi gck sen vidare. 

Här Monsieur i skogen.

Vi hitta lite trattisar och sen ringde Eeva och jag sa vad smycket kosta och hon lova betala bara jag skickar mitt kontonummer.

Hemma sen fick jag en lur och Monsieur börja med lax och alltid samma potis som han alltid gör: kokar först, steker sen i smör och olivolja, sätter på rosmarin och vitlök. Laxen grilla han. Jag duka och laga sallad. 

Riktigt god mat med vittvin.

Hannele ringde och jag tala en stund med henne och Monsieur med Kajo och sen gick vi väl och sova.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar