måndag 26 oktober 2015

Till stan.

Bortåt 16. Jag skulle köpa nytt batteri till brandvarnarn. Det var så att när jag satt och läste Bärtil på natten sa det plötsligt PANG. Monsieur undra nu vad det var, men satt den sen tillbaka. Följande kväll börja den sen och pipa. Jag tog ner den och såg hur batteriet såg ut.

Hela batteriet hade öppnats. Därför sa det PANG.

Så med andra ord for jag till Anttila där jag köpte nytt batteri och därifrån till Yves. Upp till Stockmanns åttonde där jag åt glass och sen till delikatessen. 

Plötsligt förstod jag att man inte mera får köpa korv eller kött eller bacon. Jag beslöt att i stället köpa böckling. Sundom. 

Sen till en optiker där jag köpte någå lustiga våta papper från Frankrike. Dom hette säkert Sinett. Hmm. Tja! Kanske jag int använder dem...

Hemma blev det sen potis och rödbeta och ättiksgurka och den goda böcklingen och knäckebröd med smör. Sjukt gott!

Sen kom Sami Yaffa - Sound Tracker. Den var riktigt bra!

Här en bild jag fota på morgonen av all mat jag köpte på Mat- och vinmässan.

Honungen, brödet och Skyr åt oss. Korvarna åt Kalle.

Godnatt!



2 kommentarer:

  1. Alltså nu får man äta, men inte nu kanske korvar och annat processerat kött varje dag. Människan har ätit kött ända sedan år noll, varför skulle man inte nu mer få göra det. Man skall inte äta sådan "kött produkt" som innehåller annat skit... men rent kött är nog helt ok nu och då :)

    SvaraRadera
  2. Nå jo! Det förstod jag också. Böcklingarna var ju bara roliga att äta nu

    : )

    SvaraRadera