söndag 25 oktober 2015

Bokmässan

i dag. Monsieur hade varit där i går, men kom också med i dag. Först gick han och lyssna på nånting och jag köpte många fina böcker.

Bärtil-boken, Vem är stor?, Stockmann Yard och Claes Andesssons En morgon vid havet. 

Monsieur satt och lyssna på Henrik Jansson. Jag gick dit. Satte mig bredvid. Pikku hiljaa tog hans föresläsning slut. Eller han intervjuades av nån. Sen var det en man som köpte en bok av honom. Ingen annan köpte. Jag borde också ha köpt en   :  (

Vi gick upp till övre våningen. Kalle var där. Vi gick omkring där och sen gick vi hem och börja med maten. Strax efter sju kom Kalle. Han var glad. Är väl jätte duktig på Miltton. Trivs där. Vi titta sen på Andre´ som var på Helens sidor, alltså Helsingin Sähkö, väl. Sen bortåt tolv for han nånstans ut.

Jag läste ännu om Vem är stor? och Bärtil.
Ett-tiden la vi oss. 

2 kommentarer: