onsdag 7 oktober 2015

Cafe´Aalto

i dag igen. Var där väl typ någå tiotiden. Igen då god Musikerns frukost, men sen såg jag att dom skrivit torta med o så jag måste ju gå och säga att det skall vara med å. Alltså på en gul Hullut päivät-lapp. Ingen tala svenska, men den gamla mannen skulle anmäla.

På Hullut päivät blev det då handtvål, en stor och en liten, och kalsare åt Monsieur och Biotherm Lait corporel åt mig. Där är säkert ännu två i skåpet tror jag. Sen en Mumin-kalender och sen for jag hem. Aj jo, det blev glass och diverse saker från delikatessen. Kanske jag fotar i morgon.

Monsieur och jag tog en lång stavpromenad. Vi träffa två trevliga människor som vi blev jätte länge och prata med. Sen hem via Alepan.

Pikku hiljaa ringde Tore. Han brukar alltid ringa till Monsieur. Dom hade tyvärr opererat hans knä så han kommer inte till bröllopet. Han berätta att där kommer att vara 110 personer på Petters och Camillas bröllop på Sveaborg!!!


Här den goda maten. Kryddströmming från torget, bröd från torget, rosamunda, gurka, snaps och öl. Jag tog nog till säkert tre portioner     : )

Nu håller där på en Docventures, men jag undrar om jag borde gå och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar