måndag 12 oktober 2015

Till Kalkbruket

Också Stina och Sture var på båten och här är Stina tillsammans med Lisis hund. Det var Janina som hämta den. Lisi ringde från Pörtö och sa att Stina skall vara med den att Neppe hade fört folk nånstans. 

                                                             Vad månne den hette?


Jag satt ensam på däck med filten omkring mig. Det var kallt. Hemkomna fick vi gott kaffe och ägg och goda brön. Monsieur gjorde nånting - jag diska.

Plötsligt kom han och säga åt mig att kom och titta på en uppäten fågel. 10 meter från vårt hus.

 Huj!

 Hela fågeln uppäten. Säkert en duvhök.

Pikku hiljaa blev klockan 15 och vi for till Westerbackarna. Först fick man skumppa.

 Sen gick jag ut och fota det fina huset.

Ett vackert sovrum.

Immu och Nista äter god mat.

 Här umgås Stina och Monsieur.

 Sture skålar.

 Min otroligt goda mat.

Kaffe, cognac och god kaka.

Sen flyttade vi oss till soffan och vi fick lite cognac och lite vin och lyssna på Beatles 
musik. 22-tiden for vi hem.


Det var en riktigt trevlig kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar