måndag 19 oktober 2015

Camillas och Petters bröllop

Sande och Caro kom efter oss med taxi. Vi hade träff med hundra personer på Salutorget. Camillas vänner, Petters vänner och sen då massor människor från Pörtö. Jag är alltså Petters faster. Vi for över med Sveaborgs färjan och sen gick vi upp till kyrkan. Här lite bilder.

 Se så dom ser trevliga ut     :  )

 På knä!

 En tant dirigerar kören.

 Här kastas det gryn.

På väg över bron.

 God mat!

 Här har dom anlänt.

 Min goda mat     :  )

 Min bror håller tal. Camillas mamma sitter mitt emot Monsieur.

 Här har dom sjungit nånting lustigt.

 Här skär man en kakbit och så stampar man i golvet.

 Camilla sjunger.

 Petter och Camilla inleder dansen. Snart dansar alla andra.

Vi tog färjan som for kl 23. Gilla var också där. Men när vi kom i land steg också Jonas och Karin och Tilda och Emma ut så dom lova köra hem Gilla. Vi tog bussen. Här fick sedan Monsieur en GT och jag ett glas rödvin. Klockan var väl ett när vi var i säng.



2 kommentarer: