onsdag 14 maj 2014

Vårfest på Solhälla

Fast jag kom typ någå tjugo över åtta var där ren massor med människor. Jag fick en plats mellan två föräldrar och när Caro sen äntligen kom med Amanda fick dom stå. 

 Amanda var helt lugn hela programmet igenom.

 Aron funderar på nånting...

 Här håller han i sin ballong.

Och i sin bästa vän Andreas famn   :D

Ändå sjöng vi inte mera Den blomstertid, utan i stället Idas sommarvisa.


HADE JAG SATT FART PÅ
skulle jag ha hunnit utmärkt före tio. Ändå hasade jag, gick på tuppen, tala med en bekant, var lite med Amanda m.m. innan jag kom iväg. Dessutom hade jag glömt Knausgård hemma så jag gick via Stockmann och köpte Damernas Värld. 

Jag försena mig 15 min, men antar att det inte var så farligt. Kaffe och gårdagens Husis. En jätte trevlig kvinna dök upp och var länge där. Hon ville ha något smycke till sin sons studentfest. Det visade sig att hon hade ett kort med Syrjänens 60€ som blivit över av nånting och hon blev så förtjust i ett gummiarmband med en silvergrej så hon lova återkomma på fredagen. Armbandet kosta 70€. 
Sen två utländska flickor och Syrjänens en granne som kom och fråga efter sin klocka som ännu inte var påbörjad...

Jag fortsatte med Pörtö smyckena. Alltså gjorde ett till.

Skall åtgärda det i min egen verkstad. Och småningom blev det tid att gå hem. Det här var sista dagen så jag satt nycklarna i postlådan och sa adjö.

TILL STOCKA
efter kl 17. Fråga efter Lepakko-stolen som inte hade kommit och sedan då massor mat från delikatessen. Vi får nämligen middag-nattbesök i morgon.  Och när jag kom hem var här huset fullt med mor och barnbarn. Igen en gång visning av deras lägenhet. Sjutiden gick dom hem och jag plocka undan och fick en grogg medan jag gjorde frittatan. Min man är alltså på lande. Diskade sen och nu sitter jag här och bloggar    : )

Tar säkert natt te´...


GFH
Såhär gick solen ner i går!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar