söndag 18 maj 2014

Arabia stranden

i dag. Jag kom överens med Gilla att vi träffas tvåtiden i Outlet cafeét. När jag kom dit var också en Salme på plats. Dom satt där och drack vitt vin så jag tog också en liten flaska. Massor med musik och spraymålning och matförsäljning och kirppis. Vi gick över en gräsmatta för att ta en titt på Salmes hus var hon vuxit upp. Och det roliga var att mitt emot bodde en Micko Micklin  - eller hans son - men plötsligt uppenbara han sig själv och jag fick en rolig pratstund med honom. Han gick på Monsieurs klass i Norsen och dom träffas fortfarande. 

Vi gick sen längs Javavägen och där hitta jag en klänning åt mig och en kappa åt Amanda. Jag fotar dem i morgon. Sen sku vi söka Occos hus men hitta det inte. Salme köpte en korv, men jag beslöt sen gå hem och Gilla sku till Arabia Center. 

Ändå beslöt jag nere vid Gustav Vasa gatan ringa till Kalle att är han eventuellt hos Occo och jo, där var han. Jag gick dit och det var jätte roligt. Kalle köpte en portion mat åt mig och sen dela vi på ett par öl.



 Occo med en hippitant.

 Sanna och Kalle. Sur grabb i bakgrunden.

 Rolig DJ. Fin musik. Stora högtalare.

 Jag och Occo. Är jag fjantig?

Roligt hus på väg hem.


Någå 18-tiden var jag hemma. 
Monsieur hade inte ännu kommit. 

Sista ungen som skall ge sig av från boet.

Det blev stekt lax. Klockan var ganska mycket. Vi beslöt titta på en nästan tretimmar lång film på finska kanal femman. Den var på riktigt bra så därför bloggar jag först nu.

I MORGON
hela dagen i verkstaden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar