måndag 26 maj 2014

Här då en hög

med kamerabilder.


 Ceasar-sallad vi åt på kvällen när vi kom ut.

 Min bror kollar trailern.

 Pertti låssar snöret.

Min bror väntar att vi sall bli klara och så kör vi ut i stormen. Ändå fota ingen mig när jag körde.

 Curt och Monsieur fick varsin öl. Jag fick sen när jag kom tillbaka.

Här kör jag hem min bror - eller till Lundmarks brygga...

 Och här skall jag landa...

Min man putsar båten.



DET BLEV FREDAG
och jag for ut och åka runt Pörtö med Nista

Dum frisyr och dumma solglasögon, men annars ser jag ut att ha det roligt.



OCH DET BLEV LÖRDAG
och Kafimysso.

 Baba med sina underbara smörgåsar.

 Och många roliga vänner.

 Ett päronträd på vägen hem - tror jag.



PÅ SÖNDAGEN
skulle jag då äntligen plantera Gillas blomfrön som jag fick för ett år sen. Men byttan med mull hade stått säkert två år, så den krylla av myror och larver. Huj!

Jag måst skaffa ny mull från butiksbåten bara den börjar gå...

 Och snälla Ansi var så här duktig. Hon är jätte bra på att såga pölkkyr med motorsåg!

Och när det lite klarnade upp och blev lite lugnare tog Monsieur och jag en tur kring Pörtö. Här i Nokasundet.


Och god pasta på terassen.



GFB




SLUTLIGEN
Korkade jag borde ju ha visat dom här fina bilderna när jag skrev adjö på onsdagen.  


Ja ja.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar