fredag 9 maj 2014

Syrjänens verkstad

var min uppgift i dag. Liksom i morgon och tre dagar nästa vecka. Från tio till fem. Eller i morgon tio till två. Jag hade med mig olika delar till Pörtö-smycken, men kom liksom inte i gång. Först läste jag Terhi Nordic och sen Båtlivets ABC.

 Jag i Harris verkstad.

Här har jag vattnat blommor.

Smyckehyllan som jag tror att man inte kan förstora.

Under tiden hade där varit säkert ren tre kunder. En flicka som köpte två örhängen, en främmande tant som ville att Harri sku ta hennes väns silver och sen då människan från Designmuse´et som ville ha två väskor och fem flygande silverkossor. Hon tog en klassisk väska och sen ville hon att jag sku välja en så det blev då en av fiskskinn. Efter det kom dit ett utländskt par som jag tala länge med och sen en man i svart lång läderrock som ville ha mera stenar i sina smycken. Dom var liksom för hans barn. Och sen blev klockan fem och jag for hem.

Här skrev vi snabbt en uppköpslista och for till Musta. Alltå nu ösregna det ju. 
Vi köpte allt möjligt gott och for sen hem och laga igen en gång sparris i ugn.
Vi såg sen på Strada och nu borde man väl småningom i säng. 

Väckning kl 07!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar