måndag 19 maj 2014

Ögonläkartid

fick jag då äntligen. Kl 15.40 så jag hann till Syrjänen före det. Han var helt glad och gick och köpa nån sorts capuccinokaffe åt oss. Jag berätta det ena och det andra och han visa fina bilder från Island. Hans utställning var i centrala Reykjavik. En trevlig verkstad med utställningsutrymme i övre våningen. Utställningen pågår ännu två veckor och sen blir väl hans smycken där till försäljning hela sommaren.

Jag fick tre isländska stenar som jag av nån orsak inte hittar och en peng och den här goda isländska snapsen.

Man ser att där är en björkkvist inne i flaskan    : )


ÖGONLÄKARN
sen då som sa att jag ska sätta en droppe ögonnånting i båda ögonen varje kväll i fyra veckor. Och midsommarveckan skall jag sen då gå och visa...


RUOHONJUURI
har öppnat en ny butik i gamla Tiimari i Citypassagen. Jag fick till julklapp av Tättäs syster Carcki Chiafrön. Dom var goda att äta på jugurt och nu hitta jag dom då hos Ruohonjuuri.

Det fanns många olika chior.

Och allt det här från Yves.

Från Stockmann Clinique Solution och ögondroppar och från te´butiken igen mera te´. Hemma sen berätta jag utförligt om ögonläkarn åt Monsieur och sen åt vi. Monsieur for ut och cykla och jag studera lite motor.


I MORGON
verkstad och mera motorstudier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar