söndag 11 maj 2014

Morsdag.

Monsieur uppvakta mig med vitsippor, en flaska rom och det här roliga kortet.

Jag meddela ren barnen i går att det räcker med en textare    : )



EN STAVPROMENAD
beslöt jag göra till min gumor. Jag fick inte tag på henne - jag gissa att dom hade nån morsdagsfest. Ändå gick jag till Lippakiosken och åt glass i en skål. Utanför Helenahemmet såg jag en tant jag brukar hälsa på och så gick jag in. I korridoren ringde jag gudmodern och hon sa att kom hit bara. Jag satt där någå en halvtimme kanske och sen gick jag vidare.


MONSIEUR
hade lovat fara efter familjen Salminen till flygfältet. Flyget landa kl 16. Ändå fick dom vänta en timme på sina väskor. Och nu satt jag och frös på deras gård. Nå, dom dök nog upp sen någå tjugu över fem. Dom var glada!


HEMMA
söndagspasta och titta här!


Taltrasten har fått ungar!!!


JAG KONSTATERA
att jag nu skrivit "Syrjänens verkstad" två gånger. Jag fundera lite att borde jag fortsätta så, men Monsieur tyckte att då förstår ingen att jag har uppdaterat. Kanske.


I EUROVIISUT 
skulle jag ha villa att Holland sku ha vunnit. Dom var så himla bra! Och att dom finska pojkana blev elfte var ju också verkligen ok.  

Snart natt-te´.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar