torsdag 16 augusti 2012

VILKEN FIN OCH VARM SOMMARDAG
Chinos och ärmlöst. Kl 13 hos Syrjänen. Valsa pingelinnanmätet från 1mm till 0,55. Visa örhängena. Sen gick han och äta och jag till Inka. Jag vänta en stund för hon satt färg i en kunds hår. Jag fick sufflén för mina lockar - Inka fick födisgåvan och en kattbok som T hade sett i en låda med text att man fick ta. Fin bok i gott skick.


ATT  ÄTA GLASS
i mörkret i Stockmanns åttonde våning kändes dumt. Det är mera en vintergrej. Nu en strut från ett glass-stånd på Bulevarden. Jag satte mig i Gamla kyrkans park. Hm, tänkte jag. Borde man ta en bild.

 Nå kiva! Jo, när halva glassen var äten  : (

 GKP

Kolla ännu nysilvrets tjocklek med mitt precisionsmått. Åhå! Nästan 0,6mm.



YVES NÄSTA
Inga stora mängder behövdes, men deo och duschämne. Det här är nånting nytt.

Få se hur dom funkar.
Från Stockmann sist och slutligen tre olika sorters bröd, ärtsoppa och en diskborste.


MONSIEUR
och jag steg in  trappan samtidigt. Han från lande - jag från city.

Och hör och häpna! jag tänker inte städa i morgon. Jag tänker göra annat och dessutom planera en lång uppköpslista för Bodö-färd. Vi far i morgon på eftermiddagen. På lördagmorgon kommer Caro, Sande och Aron. Vädret anses ju nu bli lite si som så. Nå, hoppas i alla fall att det stormar för Sande har tänkt  surfa.


SLUTLIGEN
Jag har anmält mig till torsdagsyogan. Så också i fortsättningen kommer ni att få små trevliga rapporter om hur jag har lyckats   : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar