onsdag 15 augusti 2012

GUDARS SKYMNING
så smycket (läs örhängena) blev snyggt! Jag var så osäker på att borde titanet sinsemellan få samma färg, men jag tyckte sen att inte. Och jag skicka bild till Caro som tyckte lika.

Jag börja med att kolla krumeluren och fila konkret här och där. Dom blev vad form beträffar helt ok. Titan kan man inte löda, så det gällde att nita fast krumelurerna. Nu vet jag konkret hur man gör, så det går helt elegant.

Bilden kommer tyvärr måndag eller tisdag.


MONSIEUR Á LA CAMPAGNE
har i dag ätit samma middag som jag. Helt av misstag. Vi sa det med en mun: "Tonfisk och ris". Han hade ingenting annat på lande och jag orka inte gå till butiken. Dessutom hitta jag två glas rödvin i kylskåpet   : )


Hurja gott! Jag åt två portioner.


I MORGON
igen till stan. Jag fick en pingla-beställning och min vals är sönder så jag måst till Syrjis och valsa nysilvret. Jag ha planer på att köpa både ny vals och pelarborr, bara det sku bli av. Sen till Inka för att köpa sufflé för mina lockar - och leverera födisgåvan   : )
Dessutom Yves, ett apotek m.m. 

T kommer väl då på kvällen. Han verkar ha haft det otroligt skönt.

Nu läsa en blogg, ett glas piimä och godnatt!


2 kommentarer:

  1. Oooh, hurdan vals tänker du köpa?

    SvaraRadera
  2. Min gamla var sån att när man veva gick valsen i samma takt - heh : )
    Syrjänen sa att en med "muuntovaihde" är bättre fast dyrare.

    SvaraRadera