fredag 24 augusti 2012

LATMASKEN
gick inte till verkstaden. Jag gjorde "viktigare" saker. Som att skriva ett kravbrev och vara i kontakt med mitt försäkringsbolag. Dom tontarna tar inte mera emot ansökningar via nätet. Nu måst man printa en blankett, fylla i förhand och posta. Voj huh huh!


KONSTENS NATT
beslöt Monsieur och jag ändå delta i. Vi ville se invigningen av Stefan Lindforses bushållplatser. Jag for alltså strax efter fem till Rasmussen efter min 2 meters bollked och så hade vi träff kl 19 herran kanssa. Men såtillvida hade jag såsat med bollkedsbeställningen att den här är tunnare. För tunn. En sån som lätt går av. Vet Anni om det hjälper om man använder den dubbel, eller går den av ändå    : (


PUTTE´S BAR & PIZZA
har jag hört om och läst om. Antto Melasniemis fjärde eller femte restaurang. Vi gick dit.

 Kalevagatan 6.

 Här köper man öl och vin och beställer pizza.

Min heter Putte di mare. Tättäs heter Silence of the lambs. Vi åt först var sin halva och bytte sen. Himla goda i all sin enkelhet.


KAMPEN
följande. Fina busshållplatser. I alla fall för tillfället röda.

Den här  lustiga saken figurera jag ut att måst vara en roskis. Både snygg, innovativ och säkert funkande.

Limppan höll ett tal - natutvis både på finska och svenska.

Men hur hade det lyckats om busshållplatserna funnits då när jag gjorde châteleinet åt honom. Bra att dom int fanns.

Sen deltog han i bandet Urban Pulu  - trumma liksom. Urban Pulu existera endast för busshållplats invigningen.

DJ GEKKO avsluta programmet.


Vi börja vanka hemåt. Via Akademen. Massor glada människor. Happenigs i Eriksgatans små butiker. Också mitt i centrum gick det lugnt till. Jag minns för tjugo år sen hur alla var fulla och gatorna täckta av krossat glas. Folk verka på något sätt vettigare i dag.


SLUTLIGEN
Om nån vill se hur man gör en pingla, finns steg för steg under rubriken Arbetsbeskrivningar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar