fredag 10 augusti 2012


DET BLEV STÄDDAG
i dag. Ingen verkstad. Så vi beslöt att T far till lande på måndagen och jag jobbar i verkstaden. Sen far jag ut på typ torsdan för jag sku vilja sälja smycken personligen på Kafimysson på lördagen.


OCH NATUTVIS HAR COS NÄTBUTIK
Jess, tänkte jag. Nu får jag den fina jumpern. Men voj nej. Den var slut helt och hållet. Inte ens XS fanns.

Så här ser den ut. Jag förstår inte varför folk vill ha den. Det är ju bara för mig den är nostalgisk. Finns det COS i Tallin eller Berlin?


MONSIEUR DE SAUCISSE
köpte igår Savuhovis knack-korv. Gjord av gris-, nöt-, ren- och kronhjortskött. 

Ändå åt han dom inte så jag satt dom i dagens frittata. Med sommarlök och tomater.


STEFAN´S 
bröd har jag presenterat förr. Aurinkoleipä. Det var gult och brunt. Också andra stefanbröd har vi haft. I dag prova vi ett som heter Appelsiinlimppu.

Vi åt några skivor med frittatan.


FROM GAINSBOURG TO LULU
lyssna vi på medan vi åt.  Bl a  "Sous le soleil exactement" med Shane Mc Gowan  länk
Det finns ändå massor andra fina stycken på skivan. Som det här himla vackra  länk

Måltiden var avslutat. Jag steg upp. T sa:  "Fota rönnen"

Varsågoda  : )


I MORGON
utfärd västerut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar